Afdelingen
Zo maar een dag bij SuperunieProfessionals
Professionals
Met meer dan 135 professionals, die actief zijn op verschillende afdelingen, geven we een antwoord op je vraag. Hoe ziet de dag bij Superunie er uit? Wat doen ze daar zo de gehele dag? Waarom zijn ze zo gemotiveerd? Maak kennis met onze 135 professionals en onze 14 afdelingen. Samen werken we vol energie aan onze 3 kernwaardes: Professioneel, Verbonden en Trots.
Onze afdelingen
Inkoop A-merken
Onze leden zijn toevallig de grootste A-merkverkopers van Nederland. Maar zo toevallig is dat niet… Dagelijks onderhandelt een team van high potentials voor de leden de allerbeste prijzen en condities uit, op basis van goede analyses en scherpe inzichten, waardoor onze leden in staat zijn dagelijks succesvol te zijn met A-merken. Je bent naast inkoper ook een soort van verkoper naar leden waar je het mandaat ophaalt om op het scherpst van de sneden te onderhandelen. Een mooie complexiteit en een uitdagend vakgebied waar onderhandelen topsport is.
Master Data Management
Producten kopen online of in de supermarkt doen we allemaal wel eens. Maar welke informatie is er eigenlijk nodig om dat artikel daar te krijgen en hoe betrouwbaar is deze informatie? Onze Master Data Management afdeling is de hele dag druk om de kwaliteit van de artikeldata te verbeteren. Dit doen zij met behulp van ons platform adam en veel afstemming met onze leveranciers en leden. Op deze manier zorgen wij dat onze processen foutloos verlopen en onze klanten een goede keus kunnen maken.
Human Resources
Bij HR is het heel simpel, als er plezier gemaakt wordt onder collega’s dan weten wij zeker dat het werk af komt. Ons aandeel is dat medewerkers zich kunnen ontwikkelen met de juiste randvoorwaarden en plezier hebben in het werk dat we van ze vragen.
Inkoop Eigen Merken
Over heel de wereld zoeken we naar de beste leveranciers en producten! Zo halen we de lekkerste thee uit Sri Lanka, de mooiste koffiebonen uit Brazilie en komt de allerbeste pasta uit Italie! Zo werken we samen met deze producenten om onze producten elke dag beter, gezonder, maar vooral ook lekkerder te maken!
Marketing
De afdeling marketing houdt zich onder andere met bezig de ontwikkeling van verpakkingsdesign en communicatie-campagnes. De verpakkingen van onze Eigen merken zijn ons visitekaartje op het schap en de consument heeft deze letterlijk bijna dagelijks in handen. We ondersteunen een deel van onze eigen merken ook met mooie campagnes online, op radio, tv en op de winkelvloer. En we geven een van de grootste recept-inspiratiemagazines van Nederland uit; namelijk het blad Boodschappen!
Kwaliteit en Voedselveiligheid
Ons voedsel én dus onze eigen merken zijn nog nooit zo veilig geweest. We leren en weten echter steeds meer. Van fipronil hadden wij ook nog niet eerder gehoord. Maar toen het een issue werd hadden wij onze producten als eerste uit de verkoop gehaald en de crisis binnen Superunie tot een minimum beperkt.
Duurzame Handel
Het duurzamer produceren van levensmiddelen is een continue uitdaging. Nu ligt de focus op duurzamere verpakkingen. Het terugdringen van plastic verpakkingsmateriaal zal de komende jaren ontzettend veel focus hebben. Dat we de verpakkingen van onze Bio+ potkruiden verduurzaamd hebben is hiervan een mooi voorbeeld.
Finance & Control
Wij zorgen wekelijks dat er meer dan 120.000 facturen worden betaald aan bijna 1.000 verschillende leveranciers. Een groot deel hiervan loopt via ons supply chain finance platform dat werkkapitaal-management voor onze leveranciers een stuk makkelijker maakt. Wij ondersteunen ook al onze processen met een geavanceerde Business intelligence omgeving waarin wij continu innoveren.
Inkoop Support
Honderden leverancier zorgen voor duizenden prijs- en conditieafspraken en die moeten natuurlijk op een juiste- en veilige manier worden vastgelegd en gecommuniceerd met onze leden. De afdeling Inkoop Support zorgt dat onze inkoop afdeling de tools heeft die dit mogelijk maakt. In afstemming met IT en Inkoop zorgt Inkoop Support voor gestroomlijnde processen en initiëren ze vernieuwingen die de efficiency binnen de (inkoop)processen vergroot.
Inkoop vers
Inkopen van Verse producten doen we met veel passie en respect. Passie voor mooie producten en respect voor mens, milieu en dier. En omdat samenwerken leuker is dan alleen, werken we nauw samen met de beste fabrikanten en boeren. De trots die zij vaak voor hun producten hebben werkt aanstekelijk en dat motiveert ons iedere dag om het beste Vers in de winkels van onze leden te krijgen.
Supply Chain
Producten van A naar B: het lijkt zo simpel. Maar tegenwoordig komt er meer bij kijken: just in time, on the right place, in the right order.
Inkoop wijn en gedistilleerd
Van Chili naar Argentinië naar Zuid-Afrika en door naar Australië. Van Frankrijk naar Spanje, Portugal, Italië, Moldavië en Griekenland. Onze wijninkopers zijn nog echte handelsreizigers met goede contacten en relaties over de hele wereld. Ze weten uitstekend waar wij voor onze leden de allerbeste wijnen moeten inkopen en hoe wij deze wijnen zo efficiënt en effectief mogelijk bij onze leden op de schappen kunnen krijgen met uiteraard oog voor onze planeet die deze mooie druivensappen tot onze beschikking stelt.
Facilitair
Voor de meesten is het vanzelfsprekend dat de verlichting het doet, de prullenbak dagelijks geleegd wordt en er elke dag weer verse koffie is. Maar ook hierachter zit een team dat hier elke dag weer met plezier voor zorgt. Of het nu gaat over het vernietigen van vertrouwelijke documenten, interne verhuizingen of het verzorgen van een gezonde lunch, ons facilitaire team gaat geen uitdaging uit de weg om ervoor te zorgen dat het gehele bedrijf zijn werk met plezier kan blijven uitvoeren.
ICT
Natuurlijk zorgt ICT er voor dat iedereen binnen Superunie zijn werk kan doen. Maar wist je dat wij als afdeling er ook voor zorgen dat de klanten van onze leden in 1.500 winkels kunnen pinnen?