32 - 40 uur
Beesd (Hybride)
Solliciteer nu!

De functie

Senior Branded Content Marketeer | Boodschappen.nl

Afdeling Marketing

Ben jij een energieke, proactieve content marketeer met succesvolle ervaring in de totstandkoming van branded content producties? ‘Adem’ je crossmediaal, heb je affiniteit met food en koken? En wil je een sleutelrol spelen bij een van de grootste mediatitels van Nederland? Dan is dit wellicht jouw nieuwe job!

 

Over Boodschappen.nl

Boodschappen.nl is de derde printtitel van Nederland! Het gratis magazine heeft een oplage van 1,5 miljoen exemplaren en is te vinden in de supermarkten van Superunie-leden. Daarnaast trekt ons online platform meer dan 1 miljoen bezoekers per maand. Het wordt jouw taak om de onlangs hernieuwde merkessentie “Maakt koken makkelijk” te embedden in het magazine. Zodat we lezers en gebruikers inspireren en iedere dag koken makkelijker maken.

 

Wat ga je doen?

In deze rol bouw je het succes van Boodschappen.nl verder uit. Je bent het eerste aanspreekpunt voor alles wat te maken heeft met de totstandkoming van het magazine en werkt intensief samen met alle betrokken partijen, zowel intern als extern. Je bent het aanspreekpunt voor het bureau dat Boodschappen produceert en zorgt er op basis van de maandelijkse editie briefing en vanuit de merkessentie voor dat we de doelgroep crossmediaal raken en activeren.

Je bouwt aantrekkelijke commerciële proposities voor adverteerders en adviseert hen over de beste contentinvulling om hun doelstelling te bereiken. Ook werk je samen met je marketingcollega’s uit team Brand & Design ten aanzien van branded content met de eigen merken van Superunie.

Je bent regelmatig op locatie in Arnhem voor het bijwonen van foto- en videoshoots, zodat je optimaal samenwerkt met je externe collega’s en kunt zorgen voor de juiste kwaliteit en uitvoering van de content.

Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Je bent het eerste aanspreekpunt binnen Superunie voor alles wat te maken heeft met de totstandkoming van het maandelijkse magazine;
  • Inhoudelijk, kwalitatief en procesmatig aansturen van bureaus ten behoeve van de creatie en productie van het magazine en crossmediale content;
  • Beheren van planningen en budgetten, het borgen van gemaakte afspraken met adverteerders en het bewaken van deadlines;
  • Inhoudelijke afstemming met adverteerders over de juiste invulling van advertising-pakketten, inclusief terugkoppeling over resultaten;
  • Het onderhouden van een nauw contact met de drukker;
  • Pro-actief en realistisch meedenken over groei van Boodschappen.nl, zoals het spotten van kansen voor samenwerkingen met bestaande en nieuwe (non-endemic) adverteerders.
  • Dit alles in pro-actieve samenwerking met interne en externe collega’s.

 

Het team

Het Marketingteam bij Superunie bestaat uit 13 collega’s met een specialisatie binnen 1 van de 3 pijlers; Data & Insights, Brand & Design en Content & Media. Het team Content & Media is de  drijvende kracht achter het populaire magazine en online platform Boodschappen.nl. Samen met een pool van externe bureaupartners faciliteren we met Boodschappen.nl onze leden en inspireren we consumenten.

 

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een marktconform salaris, afhankelijk van jouw kennis en ervaring.
  • Pensioenopbouw met een beperkte eigen bijdrage van 4,5%.
  • 25 vakantiedagen + 6 atv dagen (bij een fulltime dienstverband).
  • Internetvergoeding van €48,- netto per maand.
  • Een reiskostenvergoeding van €0,23 per kilometer of een thuiswerkvergoeding van €2,35 per dag als je thuiswerkt.
  • Bij Superunie werken we hybride. Om goed thuis te kunnen werken, heb je keuze uit veel voorzieningen (denk hierbij aan een laptop, sta/zit bureau, bureaustoel, extra scherm etc.).
  • Een uitgebreid trainingsaanbod en de mogelijkheid tot het volgen van individuele opleidingen/trainingen.
  • Deelname aan Superunie Fit. Daarnaast wordt er bij Superunie veel georganiseerd zoals personeelsuitjes en borrels.
  • En natuurlijk een uitdagende en afwisselende functie bij een van de grootste spelers in de Nederlandse levensmiddelenmarkt, met veel ruimte voor ondernemerschap en samenwerkingen met bureaus en A-merken.

 

Wat breng je mee?

  • Minimaal 5 jaar succesvolle ervaring in het creëren van branded content voor print en/of online media. Deze ervaring heb je bij voorkeur opgedaan in Retail, bij A-merken, uitgevers, online platforms of aan bureauzijde;
  • Minimaal HBO-opleidingsniveau, bij voorkeur in de richting van marketing, communicatie of media;
  • Feilloze beheersing van de Nederlandse taal en een goede kennis van het Engels;
  • Je hebt ervaring met het beoordelen van conceptuele, creatieve voorstellen en het aansturen en challengen van bureaus;
  • Je bent klant- en resultaatgericht en zoekt continu naar manieren om de doelstellingen van adverteerders te behalen;
  • Je bent organisatorisch sterk, staat stevig in je schoenen en je weet stakeholders goed te managen;
  • Je hebt affiniteit met food en koken en natuurlijk met media;
  • Je bent energiek, pro-actief, ondernemend en altijd gericht op verbetering.

Neem contact op

Leona van Leeuwen
HR Assistent

Solliciteer hier!

Meer informatie of direct solliciteren?

Ben je klaar om een centrale rol te spelen in het succes van Boodschappen.nl? Solliciteer dan nu via onze website. Voor meer informatie kun je contract opnemen met onze HR-afdeling.

De procedure zal bestaan uit enkele gesprekken op ons kantoor in Beesd en het uitwerken van een case. Ook een assesment kan onder deel zijn van de procedure.

  • Drop files here or
    Max. file size: 2 MB.
    • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

    Wie zijn wij?

    Superunie, een naam die de supermarktconsument niet altijd direct iets zegt. Toch zijn de meeste mensen wel eens in aanraking geweest met onze producten. Als inkoopcollectief voor 10 retailorganisaties (Boon Food Group, DekaMarkt, Dirk, Hoogvliet, Nettorama/Boni, Plus/Coop, Poiesz, Sligro Food Group Nederland, Spar en Vomar) hebben namelijk een grote impact op het Nederlandse supermarktlandschap.

    Samen staan wij sterk. Vanuit die gedachte zijn wij meer dan vijfenzestig jaar geleden ontstaan. Als centrale inkooporganisatie vinden we het belangrijk om een zo goed mogelijke samenwerking op het vlak van inkoop- en backoffice activiteiten te faciliteren. Hierdoor kunnen de 10 aangesloten Retail organisaties de concurrentie aan en de consument bedienen met producten van een goede prijs en kwaliteit. Dit doen we nu met zo’n 135 collega’s. Ons kantoor is gevestigd in Beesd. Wil je meer over ons weten? Kijk dan op www.superunie.nl.